tiistai 5. huhtikuuta 2011

Rakkaat

Vietän vielä niitä lääkärin määräämiä sairaslomapäiviä kotona. Itsestäni tuntuu, että olisin jo ehkä valmis töihin, saisin hiukan jotain muuta mietittävää. Lisäksi minulla on ikävä työkavereitani, sekä kaikkia 24 lasta sieltä työpaikaltani, varsinkin erästä ihanaa tyttöä. Erityislasta jolle olen omahoitajana.

Tänään on syntymäpäiväni. Olin kuvitellut tämän päivän hiukan erilaiseksi. Alunperin tämän päivän piti olla palkaton päivä töistä, ultrapäivä Oulussa. Mutta sen kariuduttua viime keskiviikkona, mukaan tuli uudet suunnitelmat. Uusissa kuvitelmissani olisin viettänyt tämän päivän töissä. Vienyt sinne jotain pullaa, keksiä, kakkua tms. Jouduinkin pitkälle sairaslomalle (viikko on mulle pitkä). Kaikista vähiten olisin toivonut tätä, viettää päivän yksin kotona.

Aamulla herätessäni, näin yöpöydälläni kortin ja kirjekuoren. Korttiin oli piirretty iso sydän, sydän näytti ihan 10-vuotiaan pojanklopin piirtämältä. Se oli aivan ihana, niin hellyyttävää sydäntä kukaan ei ole koskaan minulle piirtänyt! Kortin lopussa luki - Rakastan sinua T: "Mileo". Avasin kirjekuoren, siellä oli lahjakortti erääseen liikkeeseen, josta saan ostettua mieleni mukaan joko meikkejä, hajuvesiä, rasvoja, alusvaatteita..

Nousin hymyillen ylös sängystä, kävelin keittiöön. Kahvinkeitin oli laitettu valmiiksi. Minun tarvitsi ainoastaan napsauttaa se päälle. Hymyilytti vielä enemmän. Sydän oli pakahtua siitä suuresta rakkaudesta, mitä tunsin. Ajattelin mielessäni "kunpa tämä ilon ja onnellisuuden tunne kestäisi koko päivän".

Hetki sitten. Istuin ja mietiskelin elämää. Ovikello soi. Menin ovelle ihmetellen kuka siellä voisi oikein olla, eihän meillä käy koskaan kukaan ilmoittamatta etukäteen tulostaan. Ei varsinkaan keskellä työpäivää, eihän meillä ole silloin ketään kotona. Avasin oven, tukka pystyssä, kalsarit jalassa. Näin ensimmäisenä työkaverini. Hänen takanaan näytti olevan vielä enemmän väkeä. Toinen työkaverini, työharjoittelija, joka meillä tällä hetkellä on sekä 13 ihanaa eskarilasta! He lauloivat minulle ja antoivat kukkia. Työkaverini halasi minua ja sanoi "Koeta jaksaa". Jokaisella lapsella olisi ollut niin paljon minulle asiaa. Kysymyksiä ja kertomista. Kertomista heille tärkeistä asioista, asioista joita olisivat halunneet kanssani jakaa, asioita, joita on jäänyt kertomatta, koska olen ollut kotona. Ennen heidän lähtöään eräs lapsista vielä kysyi "Milloin sä tuut takaisin?"

Oven sulkeuduttua. Heidän lähdettyään, mulla pääsi itku. Mun elämä on ihanaa, mun elämässä on niin paljon ihania asioita. Mä olen taas "terve", mä näen ne asiat jälleen! Kiitos rakkaani, kiitos lapset ja ystävät! Paras syntymäpäivä ikinä!


- Sadeina -

8 kommenttia:

  1. Voi ja Oih, aivan ihanaa, erityistä!
    Mahdottoman hyvää Syntymäpäivää, sinulle, Sadeina.
    Vaikka elämä on välillä kovaa, on sinulla jotain tosi erityistä! Ja oikeasti, eihän tollaisia työkavereita ole missään!

    Pidä mielessä tämän päivän muisto... Vaali sitä silloin kun on paha olla.

    Oikein hyvää loppupäivää:)

    -Hattara

    VastaaPoista
  2. <3
    Iso synttärirutistus <3 Olet niin usein ajatuksissani

    VastaaPoista
  3. En näe kirjoittaa tätä tekstiä kunnolla.. jokin meni silmääni.. :')

    -Minizu-

    VastaaPoista
  4. Ihana päivä sulla! <3

    Hyvää syntymäpäivää täältäkin! <3 <3

    VastaaPoista
  5. Syntymäpäiväonnittelut! Ihanalta kuulostaa päiväsi :)

    VastaaPoista
  6. Eina-kulta, meillä on sama syntymäpäivä!! :D ONNEA <3

    Ja minäkin sain lahjakortin, kampaajalle ja jalkahoitoon. Ollaan niin samikset! :)

    -iinamiina

    VastaaPoista
  7. "Hattara, the kuuluisa takapiruni", ihanaa että olet edelleen "matkassa mukana"!

    Shaynalle iiisoot halit takasi!

    Minizu-kultaseni.. Mulla tuntu eilen että olis kyllä siivouspäivälle tarvetta, kämpässä oli kait niin kamalasti roskia. Aina silmissä mullaki jotaki ku yritti eilistä tekstiä lukia :D

    Seraseni ja Helmikäs.. kyllä, todella ihana päivä oli! ♥

    Iinamiina.. Ai sullakin synttärit! Samana päivänä :) Onnea sullekkin! Voi himputti ku oltais oltu vielä niin samikset, et oltais päästy piinistelemäänkin yhtäaikaa!! Harmi et mun piikittelyjen aloitus siirty! No ollaan sen verran vielä samiksia, et plussataan nyt kuitenkin sitten molemmat, jookos? ;)


    Kiitos teille kaikille aivan mielettömän paljon! Ootte kaikki tärkeitä ja aivan ihanaa että mulla on tällainen vertaistuki ympärilläni! Kiitos!

    VastaaPoista
  8. Vielä täältäkin isoiso synttärihalitus!! Olet muru :)

    VastaaPoista