sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Erakko

Minä.

Vai sanoisinko paremminkin itseni suojelija?

Elän tällä hetkellä omassa pikku maailmassani. Pysyttelen enimmäkseen kotona. Käyn töissä. Näissä paikoissa olen turvassa. Ainakin uskoisin olevani. Välillä olen jopa onnellinen. Elän onnellista arkea. Nautin työstäni. Pelkään käydä missään muualla. Muualla saatan loukata itseni. Olen onnistunut pitämään itseni juuri ja juuri pinnalla. Pelkään että jokin pieninkin asia saa minut hukutettua taas jonnekin syvälle, mistä on vaikea nousta ylös. Tuntuu etten kestäisi sitä juuri nyt. En. En nyt kun viimeinen hoitomme on alkamassa. Mikään ei saa horjuttaa mieltäni tällä hetkellä. Pelkään että muuten voi käydä jopa niin pahasti, että hoito jää tekemättä. Hukkuisin. Olen saanut kaivaa jostain viimeiset voimani tätä varten ja en todellakaan anna kenenkään tai minkään viedä niitä tällä hetkellä pois.

Pelkään että minulla ei ole enää ketään kun hoidot ovat ohi. Tällä tavalla menetän läheiseni. Itse olen heidät sulkenut pois. Suututtanut heidät. Minun on vain pakko suojella itseäni nyt. Toisinaan tuntuu että olisi helpompaa, kun nämä hoidot olisi jo käyty. Silloin voisin hyväksyä kohtaloni ja kohdata ne tosiasiat. Ja tiedän että olisin siinä vaiheessa tarpeeksi vahva kohtaamaan ne. Tällä hetkellä en ole. En vielä. En tiedä miten meidän tulee tässä käymään, joten en voi vielä alkaa prosessoimaan tätä asiaa. Mutta se päivä vielä tulee. Sitten olen taas se vahva. Kunpa läheiseni jaksaisivat odottaa sinne saakka. Koska siihen saakka minun on toisinaan oltava Erakko.

5 kommenttia:

  1. Oot rakas ♥
    Haluan, että muistat sen.
    Ootte joka ikinen päivä mun mielessä ♥

    VastaaPoista
  2. Eivätköhän kaikki sinun rakkaat läheisesi ymmärrä tilanteesi. Se joka ei ole ystäväsi ja tukenasi vielä kaiken tämän jälkeen ei ollut alunperinkään ystäväsi.
    Sinulla on oikeus ja lupa tehdä nyt niinkuin sydämesi ja tunteesi sanovat. Keräät voimiasi ja rakastat itseäsi, terveyttäsi!
    Haleja!

    VastaaPoista
  3. Voimia Sadeina!! On ihan oikein nyt keskittyä itseen ja ihan niihin lähimpiin, ihan anteeksi pyytämättä.

    VastaaPoista
  4. Viimeisien kokemusteni perusteella ulkomaailmaan astumalla ampuu vain itseään nilkkaan. Joten teet ihan oikein kun varjelen itseäsi. Vaikka kuvittelee menevänsä miinavapaaseen tilanteeseen, niin silti liian usein räjähtää päin kasvoja.
    Kun meilläkin hoidot pian taas alkaa niin teen kuten sinä. Suojaudun. Tuntuu, että niin pienestä horjahtaa. Meidän täytyy vaalia, Harukon sanoin anteeksi pyytämättä, sitä pientä tasapainoa jonka saamme kasattua.
    Itsellänikin on kauhea pelko ystävien menettämisestä. Niin moniin olen ottanut etäisyyttä. Olen kauhean surullinen, mutta en vain pysty enkä jaksa. En vielä. Mutta kyllä vielä jokin päivä. Me molemmat.
    Kauheasti voimia ja parempaa oloa <3

    VastaaPoista